Czy pracujecie tylko w Szczecinku ?
Miejscem, w którym najczęściej pracujemy jest Szczecinek i okolice, ale chętnie przyjmujemy zlecenia z całego kraju, a także zza granicy. To kwestia ustalenia zwrotu kosztów dojazdu i ewentualnie noclegu. Obsługujemy klientów anglojęzycznych.

Jak zarezerwować termin ?
Termin uznajemy za zarezerwowany po zaakceptowaniu warunków umowy i wpłacie zadatku.

Czy możecie zarezerwować termin bez wpłaty zadatku ?
Niestety nie. Obowiązuje zasada: kto pierwszy wpłaci zadatek.

Czy oprócz zadatku podpisujemy również umowę?
Tak, umowa jest podpisywana jako prawne zobowiązanie obu stron, potwierdza naszą pełną gotowość do świadczenia usług i gwarancję wspólnych ustaleń i terminów.

Czy do rezerwacji terminu i podpisania umowy potrzebne jest osobiste spotkanie ?
Jeśli przyszła Para Młoda przebywa poza granicami kraju lub jest spoza Szczecinka, formalności związane z podpisaniem umowy i wpłatą zadatku może przeprowadzić w Waszym imieniu ktoś z rodziny lub znajomy. Możemy również przesłać Wam umowę e-mailem lub Pocztą Polską a zadatek może zostać wpłacony na podane konto bankowe. Zawsze jednak preferujemy spotkanie, nawet krótko przed ślubem w celach organizacyjnych.

Czy posiadacie zezwolenia na fotografowanie i filmowanie w czasie uroczystości liturgicznych ?
Tak, uczestniczyliśmy w kursie zorganizowanym przez Kurię i posiadamy takie zezwolenia.

Jakiego sprzętu używacie ?
Ktoś powiedział, że to nie aparat robi zdjęcia i nie kamera kręci film, to fotograf / operator kamery. Jest w tym sporo racji, ponieważ jeśli rosół jest dobry to nie zasługa dobrych garnków, nieprawdaż? Z drugiej strony, nie mamy nic do ukrycia, ponieważ sprzęt którego używamy bardzo pomaga nam osiągnąć pożądany efekt.
Foto: Pracujemy na pełno-klatkowych lustrzankach firmy Nikon wraz z jasnymi obiektywami Nikkor oraz Sigma. Jako dopełnienia używamy lamp błyskowych Nikon oraz stacjonarnych lamp halogenowych. Na specjalne życzenie używamy również studyjnych lamp wraz z osprzętem (parasolki, softboxy) oraz tłem do zdjęć sesyjnych / portretowych.
Video: Pracujemy na profesjonalnych kamerach Sony oraz Canon wraz z uzupełniającymi je pomocniczymi mniejszymi camcoderami. Jako dopełnienia używamy lamp nakamerowych Manfrotto, Akurat oraz stacjonarnych lamp halogenowych. Dodatkowo używamy systemów stabilizacji obrazu (tripody i monopody Manfrotto, Benro; wózek Manfrotto, Steadicam) oraz rejestratory audio. Dla potrzeb projekcji filmów na przyjęciach, dysponujemy projektorem LCD Sanyo oraz ekranem projekcyjnym. Na specjalne życzenie używamy również wysięgnika kamerowego (wys. 2,5 m) oraz latającego sprzętu (dron): Phantom DJI.
Dbając o jakość oraz niezawodność, dysponujemy sprzętem zapasowym. Dodatkowo, w czasie wykonywania zdjęć / nagrywania materiału video, nasz sprzęt wykonuje niezależny backup danych ("w locie"), co uniemożliwia utratę danych. Ponadto, w fazie postprodukcji materiałów (obróbki zdjęć i edycji video) wykonujemy zapasowe kopie danych w celu archiwizacji.

W jaki sposób pracujecie ?
Jesteśmy zwolennikami reportażu, dlatego w dniu ślub staramy się być obserwatorami, chwytać momenty bez ingerencji w przebieg wydarzeń. Czasami coś podpowiemy, czy poprosimy o jakieś ujęcie. Historia, którą opowiadamy składa się z dynamicznych ujęć reporterskich, portretów i detali. Natomiast sesja plenerowa ma być dla Was dobrą zabawą, ma pokazać jakimi ludźmi jesteście, powinna być spontaniczna i na luzie.

Kto dokonuje wyboru miejsca pleneru ?
Wybieramy wspólnie, ale to Wy macie decydujący głos. Jesteśmy otwarci na Wasze pomysły i propozycje, i to właśnie je realizujemy w pierwszej kolejności. W miarę potrzeby podsuwamy również swoje pomysły. Możliwa jest również sesja „wyjazdowa", nie mamy w tym względzie żadnych ograniczeń.

Czy sesja plenerowa jest w dniu ślubu ?
Jeżeli jest taka konieczność poświęcamy do 1 godz. w dniu ślubu na sesję. Z uwagi na ograniczenia czasowe i Wasze zaangażowanie w przyjęcie weselne, zalecamy jednak odłożenie sesji ślubnej na inny dzień, kiedy to opadają ślubne emocje, jesteście bardziej rozluźnieni i spontaniczni, a my możemy poświęcić Wam więcej czasu.

Kiedy może odbyć się sesja plenerowa ?
Sesja ślubna może odbyć się w dowolnym wspólnie ustalonym terminie w zależności od pogody. Dobrze jest zrealizować sesję plenerową nie później niż tydzień (góra dwa) od uroczystości. Jeżeli w umówionym dniu pogoda popsuje nam szyki, przesuwamy sesję na inny dogodny dzień. Maksymalny czas zrealizowania sesji: 1 miesiąc od daty uroczystości ślubnej.

Czy w trakcie reportażu wykonujecie też ustawiane zdjęcia rodzinne i grupowe ?
Tak, to zależy głównie od Państwa Młodych. W tym dniu jesteśmy do Waszej dyspozycji i jeżeli wyrazicie taką chęć, możemy zrobić zdjęcia rodzinne.

Jak długo zostajecie na weselu ?
Na ogół zostajemy na weselu do końca zabaw oczepinowych.

Czy możemy otrzymać materiał bez montażu ?
Nie przekazujemy "surowego" materiału w formie nieobrobionej. Przedmiotem umowy jest zmontowany materiał video / zdjęcia poddane cyfrowej obróbce.

W jakiej formie otrzymujemy zdjęcia i film ?
Zdjęcia przekazujemy na płycie DVD lub pendrive w formacie plików JPG oraz dodatkowo wybrane zdjęcia w foto-książce (dotyczy pakietu kompleksowego foto-video), film przekazujemy zgodnie z wyborem: na płytach DVD, na płycie blu-ray lub pendrive. Przekazujemy 3 komplety wybranego nośnika.

Czy możemy wybrać sami zdjęcia i projekt foto-książki ?
Fotoksiążka, którą otrzymujecie od nas w pakiecie kompleksowym foto-video, jest naszego autorstwa i wg naszego projektu. Istnieje jednak możliwość zamówienia odpłatnie dodatkowej(-ych) foto-książki (-ek) w dowolnym czasie (nie dłuższym niż 24 miesiące). Wówczas wystarczy, że wyślecie nam nr zdjęć, a my przygotujemy projekt foto-książki a następnie, przed zamówieniem, możemy wysłać Wam propozycję do zatwierdzenia.

Czy płyty DVD lub Blu-ray które otrzymujemy, są zabezpieczone przed kopiowaniem ?
Cały materiał jaki otrzymujecie na płytach DVD / Blu-ray może być bez żadnych przeszkód kopiowany. Nie kodujemy płyt.

W jakiej jakości jest nagrywany materiał video ?
Cały materiał nagrywany jest w jakości Full HD (1920x1080). Jest to standard odpowiadający formatowi Blu-ray.

Czy wybierając format DVD otrzymujemy film w jakości HD ?
Niestety format DVD z powodów technicznych nie spełnia licznych warunków jakościowych typowych dla obrazu wysokiej jakości HD. Składają się na nie: rozdzielczość obrazu, bitrate, pojemność płyt, ich struktura oraz technologia zapisu. Format DVD jest już starą technologią w odniesieniu do technologii HD i nie ma możliwości zachowania najwyższej jakości obrazu. Aby otrzymać film w najwyższej jakości, konieczne jest skorzystanie z opcji Blu-ray lub pendrive.

Czy możliwe jest odtworzenie filmu Blu-ray w odtwarzaczu DVD ?
Nie ma takiej możliwości z uwagi na inną technologię zapisu płyt. Odtwarzacze DVD "nie widzą" płyt Blu-ray. Natomiast możliwe jest odtwarzanie płyt DVD w odtwarzaczach Blu-ray - nowa technologia HD jest przystosowana do odczytu formatu DVD.

Czy koniecznie musimy posiadać odtwarzacz Blu-ray aby odtworzyć film w tym formacie?
Do odtworzenia płyty blu-ray potrzebny jest jeden z wymienionych odtwarzaczy: stacjonarny odtwarzacz Blu-ray, konsola PlayStation 3 (lub wyższe modele), Xbox. Opcjonalnie można skorzystać z pendrive i telewizora posiadającego gniazdo USB i obsługującego pliki mp4 w jakości HD.

Czy możliwe jest zamówienie filmu zarówno na płytach DVD jak i Blu-ray ?
Tak, materiał filmowy przygotowujemy, zgodnie z wyborem Pary Młodej, w formie DVD, Blu-ray lub pendrive. W pakiecie podstawowym Para wybiera format, w którym otrzyma 3 komplety wybranego nośnika. Istnieje również możliwość zamówienia dodatkowych kompletów lub przygotowania dodatkowego (-ych) formatu (-ów) (jako opcja dodatkowa).

Jaki jest czas oczekiwania na zdjęcia ślubne i materiał filmowy ?
W umowie jest określony 50-dniowy termin przekazania materiałów na wybranym nośniku. Często zdarza się jednak, że materiał dostajecie wcześniej.

Co to jest "strefa klienta" na Waszej stronie i z czym jest związana ?
Każdy nasz klient (Para Młoda) w momencie odbioru gotowych materiałów na płytach, ma dodatkowo możliwość obejrzenia filmu oraz zdjęć z całej uroczystości ślubnej online na naszej stronie internetowej. Strefa klienta to obszar, do którego mają dostęp tylko nasi klienci po wpisaniu otrzymanego wcześniej hasła.

Kto może oglądać filmy i zdjęcia w "strefie klienta" ?
Dostęp do strefy klienta ma Para Młoda oraz każda wybrana przez nich osoba, która otrzyma hasło dostępu. Najczęściej "Młodzi" informują swoją rodzinę, świadków i gości weselnych, ale nie ma w tym zakresie ograniczeń. Tak więc jeśli ktoś byłby zainteresowany obejrzeniem całego materiału ze ślubu i wesela, powinien poprosić Parę Młodą o udostępnienie potrzebnego loginu i hasła.

Czy archiwizujecie materiał ?
Tak, archiwizujemy materiały przez okres 12 miesięcy. Robimy to głównie z 3 powodów:

  • na wypadek zniszczenia lub utraty oryginalnych płyt, które przekazaliśmy Parze Młodej,
  • w celu zamówienia dodatkowych kompletów płyt,
  • na życzenie możliwe jest wykonanie materiału w dodatkowym formacie.

Czy zgadzacie się żeby również ktoś z gości robił zdjęcia ?
Tak, ale w ograniczonym zakresie. Musicie pamiętać, że to my jesteśmy w pracy i na nas ciąży odpowiedzialność za wykonanie odpowiedniego materiału. Nasze zadanie nie polega na rywalizacji z rodziną czy znajomymi o lepsze kadry i ujęcia, na tym może stracić tylko Para Młoda. Dlatego wolimy, żeby jeszcze przed uroczystością uzgodnić to z wujkami :-)

Dlaczego usługa jest taka droga, za 11-15 godzin pracy ?
Trzeba sobie zdawać sprawę, że fotografia i videofilmowanie to jest przede wszystkim ciężka praca, a nie radosna, beztroska twórczość i „pstrykanie", czy „kamerowanie" od niechcenia.
1. używany sprzęt jest ekstremalnie drogi i zużywa się dosyć szybko, co kilka lat należy go wymieniać na nowy, do tego należy go oddawać do regularnych przeglądów;
2. komputer, legalne oprogramowanie, w tym programy do obróbki foto-video, to niejednokrotnie koszt całkiem niezłego samochodu;
3. praca fotografa czy operatora kamery, jak się wielu osobom wydaje, nie zamyka się na 11-15 godzinach biegania w sobotę z aparatem / kamerą. Większość czasu pochłaniają: transfer materiałów, archiwizacja, montaż video, obróbka zdjęć, mix i mastering dźwięku, przygotowanie efektów specjalnych video oraz prezentacji multimedialnych, authoring płyt, projekty i wydruki oprawy graficznej. Przygotowanie materiału zajmuje od tygodnia do kilku tygodni ciągłej pracy;
4. koszt prowadzenia legalnie działającej firmy nie kończy się na płaceniu podatków i ZUS-u, to również nakłady na reklamę, promocję, płacenie innych rachunków, utrzymanie strony internetowej itp;
5. czy faktycznie obsługa foto/video to tak duży koszt? ile procent całego ślubno-weselnego budżetu wydajecie na fotografa i kamerzystę? :-)

Dlaczego jest nam potrzebny fotograf/kamerzysta ślubny skoro film może nakręcić wujek Czesiek a zdjęcia „pstryknąć" ktoś z gości ?
Ślub i wesele ma się (najczęściej) raz w życiu, nie ma szans na powtórkę wielu momentów. Obsługa wesel w zakresie foto-video jest kompleksową usługą opartą na niezawodności sprzętu i doświadczeniu. Fotograf/kamerzysta posiada przede wszystkim sprzęt, który niejednokrotnie jest wart kilkadziesiąt tysięcy złotych, wiedzę i doświadczenie potrzebne do wykonywania swojej pracy. Nie wspominając już o tym, że jest to praca przez kilka-kilkanaście godzin w pełnym skupieniu, non stop z aparatem/kamerą w ręku.

Czy dostaniemy rabat ze względu na datę zlecenia ?
Istnieje taka możliwość jeżeli ślub odbywa się np. w środku tygodnia lub poza sezonem ślubnym. Zapraszamy ponadto do działu Promocje, w którym przedstawiamy także inne propozycje.

Czy za dojazd na ślub i wesele płacimy dodatkowo ?
Na terenie miasta Szczecinka i okolic dojazd jest bezpłatny, w innym przypadku koszt dojazdu ustalany jest indywidualnie.

Czy prowadzicie zarejestrowaną działalność gospodarczą? Czy wystawiacie faktury ?
Tak, prowadzimy legalną działalność. Nie jesteśmy płatnikami VAT, ale możemy wystawić rachunek lub fakturę.

Skontaktuj się z nami!

Tel: (+48) 604 583 715

Tel: (+48) 607 233 399

Email: napisz do nas
Website:www.foto-chrominscy.pl